FAI sjednica CIVL 2018.

2018-03-02

U vremenskom terminu od 01. do 04.02.2018., u Portugalu, u gradu Sao Joao de Madeira, održana je 44. sjednica parajedriličarske komisije (CIVL), na kojoj je ispred HZS-a prisustvovao delegat Jerko Odžak, predsjednik Kluba slobodnog letenja Pegaz i član parajedriličarske komisije HZS.

Na sjednici su prisustvovali predstavnici iz trideset i dvije zemlje svijeta te predstavnici FAI-a, predsjednikt Frits Brink, glavna tajnica Susanne Schödel te sportski i event direktor Markus Haggeney, a predstavljeni su sljedeći projekti i planovi za 2018. godinu:

  • uvođenje treće verzije CIVL CCC parajedrilice
  • uvođenje upravljanja vlastitom flotom XC praćenja uživo
  • uvođenje upravljanja vlastitim prvoklasnim preciznim metama i aerobatskim splavima
  • suradnja s FAI na globalnom projektu koji će omogućiti online odobrenje natjecanja 2. kategorije, automatsko ažuriranje FAI vremenskog kalendara, uključenje nepotvrđenih događanja u FAI kalendar, automatsko uključenje svih događanja u WPRS, jednostavnu serijsku provjeru FAI sportskih dozvola.

Održane su prezentacije kandidatura za organizaciju natjecanja, a iste su dodijeljene:

  • Pentelej-Nis, Srbija, za 16. FAI Europsko XC u parajedriličarstvu
  • Bright, Australija, za 1. FAI Azija-Oceanija XC u parajedriličarstvu
  • Sibiu, Rumunjska, za 7. FAI Europsko prvenstvo u parajedriličarstvu, precizno slijetanje.

U sklopu sjednice uručene su nagrade:

  • u kategoriji ovjesnog jedriličarstva i parajedriličarstva, diplomu je dobio Pat Crowe iz Australije,
  • FAI zrakoplovne medalje dobili su:
  • AeCI Feltre i Para&Delta Feltre ASD (Italija)
  • Udruga za razvoj ultra lakih jedrilica (Francuska)
  • Francisco Magalhães dos Santos
  • i Betinho Schmitz (Brazil).

Parajedriličarstvo

Glavna zadaća Odbora za parajedriličarstvo bila je ažuriranje dokumenta CCC 2018, koji uključuje sljedeće preinake:

  • uklanjanje onih elemenata koje je nemoguće sa sigurnošću mjeriti (uglavnom mjerenja krila)
  • dopuštanje pilotima da balansiraju do 95 kg ukoliko žele
  • dopuštanje pilotima da izvode testne letove na krilima do 95 kg, s ostalim veličinama koje će se proizvoditi skaliranjem i samo-certificiranjem od strane proizvođača (kao kod CCC 2016).

Precizno slijetanje

Na otvorenom sastanku za parajedriličare u preciznom slijetanju prisustvovalo je više od 20 sudionika, a među ostalim temama revidirano je 7C Poglavlje Sportskog Pravilnika (''Section 7 of the Sporting Code''). Glavne izmjene odnose se na: smanjivanje veličine mete (5m) u natjecanjima 1. kategorije, novi kod za ocjenjivanje i sustav obuke, manji broj članova ekipe u 1. kategoriji, maksimalna brzina vjetra 6 m/s osim ako nije drugačije specificirano u lokalnim pravilima, te strože pridržavanje pravila Poglavlja 7C prilikom natjecanja 2. kategorije kako bi ista bila rangirana u WPRS. Revidirano Poglavlje 7C navodi i minimalne uvjete za natjecanja 2. kategorije. Među ostalim, napomenuto je kako CIVL ulaže u razradu ciljnog / bodovnog sustava koji će se koristiti prilikom održavanja svih natjecanja 1. kategorije.

Podnesene su dvije kandidature za organizaciju Europskog prvenstva 2020. godine, i to od strane Rumunjske i Makedonije. Organizacija je dodijeljena Rumunjskoj, predloženo vrijeme održavanja je rujan 2020.g, no točan datum održavanja natjecanja bit će naknadno objavljen.

Ovjesno jedriličarstvo / Zmajarstvo

Tijekom sastanka Odbora razgovaralo se o uspješno održanim događajima 1. kategorije prethodne godine kao i o planiranim događajima koji će se održati 2018. godine, te o raznim relevantnim temama. Po završetku rasprave postignut je dogovor o smanjenu obveznog počeka praćenja uživo u 1. kategoriji natjecanja, čime se ostavlja fleksibilnost organizatorima i voditeljima timova da sami donose odluke prilikom početka natjecanja. Maksimalni poček bit će postavljen na 10 minuta, no voditeljima će se dozvoljavati smanjivanje počeka ukoliko to budu htjeli. Također, razgovaralo se o zabrinutosti mnogih pilota zbog prevelikog dozvoljenog broja pilota na natjecanjima 1. kategorije, čime smatraju da se ugrožava njihova sigurnost te stoga zagovaraju da se sigurnost poveća smanjivanjem dozvoljenog broja istih. Dogovoreno je da se maksimalan broj pilota u natjecanjima 1. kategorije ograniči na 125, no ovo se pravilo neće primjenjivati na već odobrene prijave, a to su Europsko prvenstvo koje će biti održano u Makedoniji 2018.godine, te Svjetsko prvenstvo u Italiji, 2019. godine.

Detaljnije o održanim sastancima parajedriličarske komisije pročitajte na službenim stranicama FAI-a, klikom na link.